A megérkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján – írja közleményében a Gránit Bank. Az Erste a Facebookon számolt be arról, hogy megkezdték az Apple által tévesen levont összegek visszatérítését.
A 24.hu értesülései szerint a Gránit Bank és az Erste mellett az OTP és a Wise ügyfeleihez is érkeztek már be visszatérítések.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton jelezte, hogy nem elégedett a visszafizetési folyamatok gyorsaságával, és felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását. A jegybank azt is közölte, megerősítést nyert azon információ, hogy technikai hiba okozta a terheléseket.
A hiba az Apple webáruház nemzetközi bankkártyaelfogadó partnerénél történt, és a hiba következtében a múlt héten szerdán 18-20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben a magyar ügyfeleknél.
Az MNB információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a pénteki újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.
A 24.hu arról ír, úgy tudják, a gondot az App Store alkalmazásbolt okozta, az applikáció az Apple ID-val összekötött fizetőeszközöket terhelte meg újra hónapokkal korábbi vásárlásokkal.