Sok a panasz a webáruházakra

2017. március 10., péntek 06:21

Egyre többen vásárolnak webáruházakban az interneten, és ezzel párhuzamosan egyre több fogyasztói panasz is keletkezik ezekkel kapcsolatban – nyilatkozta Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.

A fogyasztókat sokkal erősebb jogok védik a netes, mint a hagyományos vásárlás során. Keszthelyi Nikoletta felhívta a figyelmet, hogy a termék megrendelését követően, amennyiben nem tetszik az áru, 14 napon belül a fogyasztónak joga van elállni a vásárlástól.

A leggyakoribb probléma, hogy erről nem, vagy hibásan tájékoztatják a vásárlókat.

A hamarosan induló fogyasztóvédelmi Mintawebáruház oldalon előzetesen lehet tájékozódni arról, hogy milyen adatokkal és információkkal kellene egy webáruháznak rendelkeznie. A jogsertowebaruhazak.kormany.hulinken elérhető weboldalon azokat a cégeket lehet megtalálni, amelyek ellen az NFH, a GVH, illetve a bíróság jogerős határozatot hozott, elektronikus kereskedelem terén elkövetett súlyos jogsértés miatt.

-fogyasztóvédelem-

Kevesebb